MamaCamp

content/billede-til-mamacamp-beskrivelse.png

Kostvejledning, efterfødsels- og graviditetstræning for mor og barn:

Ønsker du en sundere og mere opstrammet krop, øget styrke, vægttab og mere energi som gravid eller nybagt mor på barsel?  Så er vores mor og barn-hold, MamaCamp, det rette hold for dig.

Som gravid eller mor på barsel, kan det være svært at afse tid til sig selv, træning og sund mad. På bootcampen vil du få træning sammen med andre ligestillede. Samtidig får du professionel kostvejledning med værktøjer, som hjælper dig til at få og   beholde   en vedvarende sund hverdag. Og det sker, mens mor og barn er sammen.

Personlig træner / fysioterapeut

Holdtræningen foregår på et lukket hold, hvor der er fokus på sammenhold og effektiv, skånsom træning. Den personlige træner / fysioterapeut tager naturligvis hensyn til de komplikationer, der kan være før og efter fødslen, fx tager vi højde for bækkenbund- og mave-/rygproblemer.

Under graviditeten hjælper træningen til at opretholde din styrke og kondition. Efter fødslen hjælper den til at genoptræne hele din krop.

Du kan medbringe dit barn, hvorfor det selvfølgelig er tilladt at amme/made, skifte ble og lignende undervejs i træningen. Du kan parkere barnevognen lige ude foran træningsrummet. Husk, at tage pusletæppe og legetøj med til træning.

Sund kost til mor og barn

Der afholdes kostvejledning   med en autoriseret klinisk diætist, og det foregår i forbindelse med træningen. Her får du grundlæggende viden om ernæring uden sundhedsfanatisme, samt redskaber til at ændre dine vaner, så du får en vedvarende og sund livsstil – uden forbud.  

Du bliver bl.a. målt og vejet, får kostvejledning og nyttige tips i forhold til vægttab og dét der skal til for at få mere energi.

Det får du: 

  • 8 ugers målrettet kost og træningsforløb ved klinisk diætist og personlig træner/fysioterapeut
  • 4 x kostworkshops ved diætisten
  • 4 x vejning ved diætisten, hvor du bl.a. får målt din fedtprocent og muskelmasse
  • 16 x træning med de andre tilmeldte
  • Mød andre i samme situation og træn i et motiverende fællesskab

Lige født?

Bemærk, at man anbefaler at starte træningen tidligst 8 uger efter fødslen.

Da vi gerne vil imødekomme hver enkeltes behov for støtte, korrigering og vejledning, er der et begrænset antal pladser på holdet.

Mulighed for tilkøb af skræddersyet kostplan.